Publikacja

Zaproszenie do publikacji w monografii naukowej "Przekonać, pozyskać, skłonić. Re-wizje. Teoretyczne i praktyczne aspekty propagandy".


Prof. zw. dr hab. Marek Sokołowski

Katedra Socjologii, Wydział Nauk Społecznych

Uniwersytet Warmińsko – Mazurski w Olsztynie

mail: mar _ Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Zaproszenie do publikacji w monografii naukowej

Szanowni Państwo; 

Zapraszam do opublikowania artykułu naukowego w recenzowanej monografii naukowej, jaka planowana jest do wydania w 2020 roku w Wydawnictwie Adam Marszałek w Toruniu (wydawnictwo jest na liście wydawnictw Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego).

Autorzy dostarczonych tekstów nie ponoszą żadnych opłat wydawniczych. Po wydaniu książki otrzymają jeden egzemplarz autorski.

Tytuł monografii Przekonać, pozyskać, skłonić. Re-wizje. Teoretyczne i praktyczne aspekty propagandy.

Monografia ukaże się w ramach serii wydawniczej „Komunikacja Społeczna- Komunikacja Medialna- Komunikacja Sieci”, w której dotychczas opublikowano 15 pozycji książkowych.

W 2019 roku mija 80 lat od momentu, w którym E.B.Lee oraz A. McClung opublikowali w Oxfordzie kanoniczną już dziś pracę The Fine Art. of Propaganda. A Study of Father Coughlin’s Speeches, w której zamieścili siedem zasad perswazyjnych technik. Pomimo wielu lat, jakie upłynęły od ukazania się owego „ABC propagandy”, są one nadal aktualne dla wszystkich propagandystów, niezależnie od tego, dla kogo pracują. To, co uległo zmianie, to jedynie „nośniki” współczesnej propagandy, wykorzystującej przede wszystkim media, w których może być ona „krzewiona” w oparciu o różne strategie i wzorce postępowania.

Do współpracy zapraszam medioznawców, politologów, socjologów, psychologów, filozofów, kulturoznawców, językoznawców oraz badaczy innych dyscyplin, którzy w polu swojej naukowej refleksji postawili zagadnienia zarówno manipulacji, jak i szeroko rozumianej propagandy, a zatem zbioru praktyk perswazyjnych i takiego sposobu oddziaływania na ludzi, którego „celem jest wywieranie wpływu na kształtowanie ich myślenia, postaw i zachowań w stosunku do spraw publicznych lub określonych wartości politycznych, religijnych, moralnych itp., zgodnie z życzeniem tego, kto tym właśnie sposobem posługuje się lub go firmuje” [J. Sztumski, Propaganda – jej problemy i metody, Katowice 1990, s.30].

Na propozycję tematów oczekuję do 15 listopada 2019 r. Gotowe teksty będą przyjmowane do 15.01.2020 r. Korespondencję proszę kierować na przedstawiony adres mailowy.

                                                                  Marek Sokołowski